tisdag, mars 06, 2012

Swedish Security Technology and Innovation, inventing legality?

Men det kostar ju pengar att starta ett företag. Fick du pengar från statskassan, för det har vi uppgifter om.

– Jag tänker inte besvara den frågan.

Varför inte då?
– Av den enkla anledningen att jag inte kan besvara den utan att ljuga för er och därför kan jag inte besvara den. Det går inte. Jag är ledsen, jag gör inte det.

Dick Sträng slutade på FOI i mitten av 2010 och försöket att driva bygget av fabriken genom SSTI misslyckades till sist. Och han vet inte vad som hänt sedan.

Hemlig vapenfabrik byggs i Saudi. Shit träffar fläkten för FOI, ISP och vapenmaffian. Äntligen!
Det började med att Såsseriet inledde ett militärt samarbetsavtal med Saudiarabien som genast blev kritiserat från flera håll, inte minst Alliansen. Emellertid. . .påminner mina läsare om att avtalet löper i femårsperioder och förlängs automatiskt i ytterligare fem år om det inte sägs upp. Alliansregeringen har inte sagt upp samarbetet. Istället skapar vi bulvanbolag för att kunna hjälpa en islamistisk teokrati bygga missiler. Allt medan Reinfeldt duckar bättre än en homosexuell republikansk senatorskandidat och bara ”förutsätter att lagar och regler följs”. Uppenbarligen följs de inte och frågan är nu vem som först röstas bort i den nya dokusåpan.

Vad är det då det värsta som hänt i denna soppa. Jo det är att SSTI AB har fått tillåtelse att importera följande till den demoniska diktaturen:
1. Ammunition och stridsdelar far eldrorsvapen m.m. (KS 3)
2. Robotar, raketer, torpeder, bomber m.m. (KS 4)
3. Knit och sprangamnen m.m. (KS 7)
4. Utrustning for tillverkning av krigsmateriel, man. (OK 36)
5. Programvara (OK 37)
 
Och vi ororar oss för Iran? Undrar i mitt lilla stilla vad FOI mer har att presentera? Övervakningssamverkan med Ericsson och Nordkorea? Obemanande flygkrafter med SAAB i Vitryssland eller varför inte marina radarsystem tillsammans med Kuba?