onsdag, augusti 08, 2012

Jag är kränkt!


I dag handlade jag en kaffe på 7-eleven tillsammans med min kollega. Jag tog ett plastlock och fick en oväntad överraskning. Återvinningssymbolen var formad som ett omvänt hakkors. Omringat av heta uppmaningar. Jag blev fly förbannad, det här är inte normalt. Ska barn riskera se detta frågar jag mig nu, som den vän av ordning jag är? Det syns ju så tydligt. Både jag och min kollega såg det direkt. Det är någon som försöker smyga ut sitt budskap. Ett hakkors som återvinns. . .jag tror inte att det är en slump.
Jag är en van 7-elevenbesökare, men denna händelse har gett mig en olustig känsla inför butikskedjan.  De borde inte ha sådana tillbehör! Kollar de inte sina grejer? Jag vill inte dricka via ett lock där jag kysser ett hakkors! Tänk om jag hade tagit med mig kaffet med Hitlerlocket till ett HSN-möte? Vad skulle Vänsterpartisterna tänka? Nu ligger locket högst upp i ett skåp på mitt arbetsrum där ingen inte kan nå det och jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med det, men jag är kränkt! Kränkt!
(Obs. Då min tilltro till mänskligheten i stort sviktat betänkligt de senaste åren: Detta är ett ironiskt inlägg baserat på och inspirerat av ett orginal som tyvärr inte var det.)